Ansvarsområder og hovedoppgaver
- Overordnet ansvarlig for økonomi for RGS og tilhørende selskaper
- Økonomistyring, rapportering og controlling av alle prosjekter i RGS. Dette innebefatter oppfølging av prosjektøkonomi og vurdering av risiko- og mulighetsanalyser for prosjekter
- Leder av merkantil avdeling (fem ansatte)
- Regnskapsansvar med budsjett, månedlig avslutning, bokføring, remittering, periodisering, avstemming og klargjøring/kvalitetssikring av årsregnskap
- Utvikle og følge opp økonomiske rutiner, analyser og strategier
- Kontinuerlig forbedring og digitalisering for å effektivisere økonomistyringen
- Økonomiske analyser og rapportering til styret, ledelsen og myndighetene
- Utarbeide investeringsplaner og utføre investeringsanalyser og lønnsomhetsvurderinger
Krav til kompetanse og erfaring
- Høyere utdanning innen økonomi og/eller revisjon, minimum bachelorgrad
- Erfaring fra tilsvarende rolle, gjerne kombinert med revisjonserfaring
- God kunnskap innen controlling, regnskap og analyse
- Erfaring fra forbedringsarbeid med interesse/erfaring fra digitalisering og effektivisering av rutiner og prosesser
- Generell god kompetanse og erfaring med IT, MS Office (spesielt Excel) og økonomisystemer.
- RGS bruker Visma Business og Visma Payroll
Egenskaper og kunnskaper
Disse vil særskilt vurderes og vektlegges i ansettelsesprosessen:
- Fremtidsrettet, analytisk og forretningsorientert
- Nøyaktig, strukturert og resultatorientert
- Evne til å drive prosesser og administrere
- Gode samarbeidsevner
- Trives med å jobbe med kombinasjon av ledelse, periodisk rapportering, analyser og utviklingsoppgaver
- Beherske norsk og engelsk godt både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
- En sentral og varierende stilling med både operative og strategiske oppgaver
- Ordnede arbeidsforhold
- Godt inkluderende arbeidsmiljø i et solid familieeid selskap med lange tradisjoner, gode verdier og som bryr seg om menneskene som jobber her
- Konkurransedyktige betingelser
Spørsmål om stillingen
Henvendelser vil behandles konfidensielt av LR Arnesen Consulting AS, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i innledende fase.
Søknader behandles fortløpende. Søknad med CV og referanser sendes via Finn.
For mer informasjon om rollen, ta kontakt med Rune Arnesen på l.r.arnesen@gmail.com eller 99648490
Arbeidssted: Mosseveien 112, 1641 Råde
Ansettelsesform: Fast
Om arbeidsgiveren
Råde Graveservice AS (RGS) er en ledende grunnentreprenør i Østfold/Follo for bygg, anlegg og infrastruktur med pukkverk, fyllplasser og anleggsgartnere. Bedriften ble etablert i 1957 og har i dag 110 ansatte og en omsetning på ca 350 mill i året. RGS er en del av en selskapsstruktur med flere selskaper og er 100% eid av Råde Graveservice Eiendom AS. RGS er strategisk plassert ved E6 i Råde med kontor, lager og verksted. Selskapet har en god ordrereserve og mange spennende prosjekter i gang.